May 28, 2010

Silent Music


Last week aku pegi Mid Valley pas tengok wayang kat One Utama, Shrek 3D ngan Hilman Zaki. Gigih kan dari OU ke MV. Pastu ada Yamaha Silent Fair. Aku yang sememangnya teruja dengan alat muzik ni pun terus join fair ni. Aku memang dah lama berangan nak main piano. Aku pun tatau kenapa piano. Dah la tengok demo diorang main piano, memang superb.

Ok, berbalik kepada fair ni. Yamaha buat fair ni sebab nak galakkan orang ramai untuk bermain instrumen tak kira masa. Maksudnya korang boleh main alat musik walaupun tengah malam ke, pagi buta ke tanpa mengganggu orang lain. Yelah, kalau korang main musik tengah malam buta, tak ke mengamuk jiran tetangga. Memekak je. Tapi bila tengok balik harga instrument yang diorang jual, boleh terbeliak biji mata la gak. hehe.


Minat aku dengan alat muzik ni start zaman sekolah rendah lagi. Subjek Muzik memang faveret abis la. Selalu score A jelah. Heheh. Aku gak ahli pancaragam sekolah. Tapi sekolah rendah jelah. Sekolah menengah manada subjek muzik. Mula2 aku main alat muzik cam piano tu. Apa kejadah namanya. Tak ingat dah. Macam piano tapi kena tiup. Apa ek? Pastu sebab selalu tertinggal benda alah tu kat umah time latihan, makanya ditukar position jadi drummer. Huh. 

Masa kat UTeM, aku join Gamelan lak. Seronok giler dapat main alat muzik balik. Dah la alat muzik traditional. Pastu masa kat UTHM, aku try la gak belajar main gitar ngan my housemate Syed Pali. Baru belajar 3 not aku dah give up sebab aku rasa sakit jari jemari. Hehehe. Tengok la pasni kalau ada kelapangan aku nak join kelas piano kot. Hehehe.

Apa yang pasti, main alat muzik boleh mengurangkan stress dan mampu buat otak seseorang tu lebih sharp. Tambah2 kalau main alat muzik sambil menyanyi. Memang otak kena berfungsi dengan baik. Kalau dah kawen, ada anak nanti memang aku nak hantar diorang g kelas muzik. Berangan tul. Wakakaka.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...