Nov 8, 2010

The making of..

Introducing the new artist in town. GUBA. Haha. Last Sabtuday, aku dengan Gabriel Robert Rawantas a.k.a Gab or his commercial name GUBA pergi GreenHouseStudio. Aku temankan dia je sebab budak Sabah ni takde kenderaan nak kesana. Lagipun dia tanggung semua kos pengangkutan. So takde hal la. Jadi driver merangkap manager + photographer. Hehehe.

  Dalam website tulis GreenHouseStudio, tapi bila sampai sana signboard Laguna Music la plak.

Haaa. Dah pergi recording studio tu untuk buat apa? Mesti la nak record something. Ok². Before that, meh aku introduce sapa la si Guba ni. Dia ni kerja sekali dengan aku kat Politeknik. He is so talented. You guys can listen to his song kat MySpace, YouTube, and Reverbnation. Semuanya english songs except 1 Malay song. Aku memang tak pernah pergi recording studio. Last time pun aku pergi FINAS untuk recording rancangan Spektrum U masa kat UTeM dulu. Tapi tu recording  menari. Kali ini recording lagu lak. Baru ku tahu betapa susahnya seseorang artis tu nak record lagu. No wonder la harga album mahal sebab nak recover balik duit recording.

 Estrella pun record kat sini gak.

Yuna pun record kat sini gak.

Aritu sempat rakam 1 song only. Sebabnya miscommunication dengan si Reza. One of P.I.C kat sana. Dia ingatkan si Gab ni ada band, tapi sebenarnya Gab ni solo artist. Jadinya takde basis & drummer. Mujur diorang ramai contact dan contact geng² diorang. Untuk haritu si Gab rakam lagu Allright. Sebab rakam & play berulang kali lagu tu, aku dah leh hafal lirik dia. Huh.

Tengah feeling nyanyi lagu Allright. Hahaha.
  

5 jam record tapi tak siap jugak. Basis & vokal belum masuk. Sambung balik minggu depan. So next week aku update lagi. InsyaAllah. 

Next recording is on 13th Nov. Same week with LMB (Love Me Butch)


sneak peek. masa ni tengah discuss dengan Tommy. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...