Nov 8, 2010

Tragedi Oktober

Its been so long. Hello again my blog readers. So sorry for not updating this blog for such a long time. Sibuk berfacebook je. Update facebook & twitter je. Terabai blog ni. Ok la. Ni cerita basi yang hendak dikongsi bersama. Last month. A lot of things happens in my life. And the highlight is my car. My poor Gia Vivianti had a very bad luck last month. Kena saman twice and the front windscreen crack. Haish.  


 dah sejauh ni kereta aku berkhidmat


nampak tak crack tu? 

Kena saman 2x. Satu kat Lebuhraya Elite. Tarikh 10.10.10 jam 10 pagi. Cun kan. Speed aku masa tu 126km/j. Limit 90km/j. Masa ni nak pergi ke kenduri Zambri & Yus kat Melaka. 2nd time kena speed trap 18/10/10 jam 11.30 pagi. Masa ni nak pergi Melaka gak. Kursus Fotografi Digital & Multimedia. 2x aku kena saman sebab nak pergi Melaka? Memang Melaka Maju 2010. Damn. 

Bulan 10 gak ada Audit Sirim. Audit ni untuk check samada layak untuk dapat sijil ISO ke tidak. Dan paling best untuk audit kali ni Fail Rekod Pensyarah (FRP) aku jadi pilihan Auditor. Terima kasih kerana memilih saya sebagai Auditee puan. Huh. Tak pasal aku kena NCR - Non-Conformity Reports. Bagus juga aku kena NCR ni. Sebabnya aku tau kerja aku belum perfect & jangan main² bila berkerja. Its a very good lesson for me. Aku baru berkhidmat selama 1 tahun 6 bulan and still in learning process. Aku mohon maaf kepada pihak pengurusan, my boss, my colleagues sebab menyumbang NCR. Hope this is the last time aku dapat NCR. Dah la tak sah jawatan lagi. Maybe sebab aku dapat NCR, bos aku dah tak bagi aku pegang tugas sebagai AJK Jadual Waktu dan AJK Unit Exam. Aku dapat tugas sampingan baru iaitu Penyelaras ICT Jabatan. 


Bulan 10 gak berakhirnya riwayat kad kredit aku. Aku dengan tekadnya join program AKPK - Agensi Kaunseling Dan Pengurusan Kredit. Sebab apa aku join? Mesti la sebab pengurusan kewangan aku lingkup. Serabut. Sebelum semuanya terlambat, better aku join program ni. Semua kad kredit aku kena block. Aku ada 3 kad kredit. Memang la masa shopping best je. Swipe je. Pastu time nak bayar terus kena sembelit. Jadinya sesiapa yang ada masalah pengurusan kewangan cam aku, eloklah pergi ke AKPK. Free je.  Kat Maju Junction Mall office dia. Tingkat 8. Bertindaklah sebelum terlambat. 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...