Jan 10, 2010

Braces

New year new look. Podah cit. Apa yang new pun tatau. Sebenarnya aku baru pasang pendakap gigi. Omputih says "Braces".  Mesti ramai yang hairan apa masalah gigi aku sampaikan aku pakai braces. Jongos ke aku ni? hehe. Aku bukanlah Abg Jo. Gigi aku ok je sebenarnya. Cuma gigi bawah aku tak sama. Berlapis. Jadinya gigi atas pun dah senget sikit.  Tapi tak serius pun cuma aku yang gedix sebab tengok cam best & cool je bila pakai. Once dah pakai rasa menyesal lak. Sebab terseksa zahir batin. Haish. Baru 2 hari pakai menda alah ni. Baru nak biasakan diri. Orang cakap dah lama ok la tu.


3 batang gigi yang menjadi korban. Cantik tak bekas simpan gigi? haha.

Buat masa ni aku masih cuba membiasakan diri. Sekarang jadi cam ular sawa. Makan tak kunyah terus telan. Tadi lunch pun wat chicken cream with mushroom. Camne nak kunyah bila nak gigit je rasa ngilu. Besi bergesel. Aduhai.

Sebenarnya dah lama gila aku nak pakai braces. Since aku kenal si Wong. Bestpren aku masa belajar kat PSP. Si wong ni memang bergigi besi. Tapi dia pakai time sekolah. Free la. Nyesal lak tatau yang time sekolah memang free. Ke kena bayar RM500 je kot. So aku wat kat private clinic. Time nak daftar akak kaunter tanya keja kat mana? aku cakap la poli. dia kata memang ramai staf poli aku wat kat situ. huhu. leh wat kelab la kiranya. Setiap department ada lecturer gigi besi. muahaha. best².

Rasional aku pakai braces adalah gigi aku tak cantik dan aku sentiasa berjumpa orang.  Jumpa orang dan bercakap. Dah memang keja aku bercakap dengan orang kan. So kena la cantik, lawa, kacak bergaya. hehe. Doktor cakap 2 tahun je pakai benda ni. Ala kejap je 2 tahun tu.

2 comments:

Afira said...

nk tgk muka pakai Braces..takmo gambo gigi ja..
neway thnx alot sudi dtg wedding aku n afiq

Unknown said...

haha. segan. tapi kalau hang tengok misha omar camtu la ghupe aku. hahaharun salim bachik.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...