Jan 13, 2011

Derma Darah

10 & 12 Januari lepas ada kempen menderma darah Dewan Besar PSIS bagi menampung keperluan darah Hospital Tengku Ampuan Rahimah(HTAR), Klang. Disebabkan aku tak boleh menderma sebab ada Thalassemia, jadinya aku paksa budak² Kelab Fotografi aku untuk pergi menderma & photo shoot. Konon² indoor photo shoot. Muahahaha. Masing² bawak kamera menuju ke Dewan Besar. Ada 2-3 orang je yang pakai DSLR, yang lain tu compact digital camera & handphone camera. Tak kisah la. Janji boleh ambil gambar. Aku pun pinjamkan Mr. Canon D500 aku kat student yang takde kamera.


 Blood test. 

Test untuk tentukan jenis darah. Darah aku jenis A. Darah 4 flat. ;p



1st time derma.



Ni kes tak sempat tampal plaster. 

 Darah yang sedia untuk dihantar ke Pusat Darah Negara.


Seronok gak suruh budak² pergi menderma. Ada yang dah selalu derma. Ada yang pertama kali derma. Macam² gelagat. Walaupun aku tak dapat derma tapi aku galakkan student aku supaya menderma darah. Jadi kepada sesiapa yang tak pernah menderma darah, cuba la menderma. Seronok. Menderma tu kan amalan mulia.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...